Školenie riadenie projektov
- riešenie prípadovej štúdie

Cieľ kurzu: Projektový manažment (PM) poskytuje prepracovanú a osvedčenú metodiku riešenia zložitých riadiacich a pracovných problémov, umožňuje sústrediť úsilie na podstatné činitele (čas, náklady, rozsah), ktoré rozhodujú o kvalite výsledkov. Zároveň umožňuje zohľadňovať jedinečnosť a neopakovateľnosť problému a špecifické podmienky v ktorých sa riešenie uskutočňuje. Zámerom kurzu je ukázať podnikateľom, manažérom a odborníkom rôznych odborov možnosti implementácie PM pri riešení zložitých problémov strategického charakteru na základe riešenia prípadovej štúdie. Kurz je vhodný pre top manažérov, pracovníkov s rozhodujúcim vplyvom na chod firmy, vedúcim a členom projektových tímov, ako aj všetkým, ktorí sa chcú dozvedieť a naučiť viac o projektovom riadení.

Profil absolventa:

využívať východiskové teoretické poznatky a praktické zručnosti v oblasti PM v celej šírke projektového cyklu a aplikovať ich v konkrétnych podmienkach firmy precízne formulovať zadanie pre projektových manažérov a tímy pri riešení zložitých a náročných riadiacich a strategických problémoch.

Metodika:

Vysvetľovanie princípov a postupov PM prebieha prostredníctvom riešenia prípadovej štúdie, kde stručný výklad teoretického pravidla je doplnený detailným vysvetlením jeho praktickej aplikácie pri riešení konkrétneho problému a postupu. Účastníci kurzu samostatne alebo v malých skupinách vypracúvajú zadania v jednotlivých čiastkových etapách riešenia projektu, lektor im poskytuje poradenstvo a odbornú spätnú väzbu.

Študijné materiály:

Učebné materiály sú súčasťou výučby. Vstupné požiadavky: Obsah kurzu:

Úvod do PM

  • Inštitúcie a podpora pre témy PM
  • spoločná terminológia kurzu
  • fázy
  • skupiny procesov
  • procesy

Organizačné aspekty riadenia projektov

  • Typy projektov
  • role v projektoch
  • typy organizácii projektov
  • PMO, riadiaci výbor
  • Súčasný stav riadenia projektov
  • Správanie sa ľudí
  • informatická vetva
  • metodická vetva

Prípravná fáza

  • Príčiny spustenia projektu
  • analýza záujmových skupín
  • hľadanie poučení
  • definícia produktov a služieb
  • míľniky
  • role a zodpovednosť
  • náklady, riziká
  • dohoda s odberateľom
  • uzavretie fázy

Plánovacia fáza

  • tvorba komunikačného tímu
  • tvorba harmonogramu
  • tvorba komunikačného plánu
  • rozpočet
  • optimalizácia harmonogramov

Realizačná fáza

  • zoznam aktivít
  • prezentácia/posúdenie projektu (v rámci tímu)
  • zhromaždenie znalostí
  • správa o postupe projektu
  • prezentácia/posúdenie v riadiacej skupine

Fáza kompletizácie

  • odovzdanie
  • záverečná správa
  • záverečné stretnutie

Kroky fázy vyhodnotenia projektu a prenosu

  • následné posúdenie projektu
  • prehľad získaných znalostí
  • prenos znalostí
  • vybrané procesy na doplnenie informácií
  • riadenie kvality
  • riadenie zmien
  • riadenie rizík

Parter pre realizáciu

Kurz je realizovaný v partnerskej spolupráci so spoločnosťou Samel.Edu, s.r.o,

Zaujal Vás tento kurz?


Pre uzavreté firemné školenia Vám radi pripravíme termíny podľa Vašich potrieb, kdekoľvek na Slovensku, priamo vo Vašej firme, alebo v našej učebne LAPIS v Nitre.

Osnovy kurzu môžeme plne prispôsobiť Vašim požiadavkám.

Kontaktujte nás pre viac podrobností nebo si vyžiadajte cenovou ponuku.

Kontaktujte nás:

tel. 037/6513 140,
tel. 0904/406 653

e-mail: lapis@lapis.sk